mandag, oktober 31, 2005

Hilsen til Masfjorden


Sandnes
Originally uploaded by Sørheim.
Kjære alle dere masfjordinger, dette er en helt spesiell, på en måte helt unik, hilsen til dere.

Før jeg fortsetter så vil jeg komme med en uforbeholden unnskyldning. Jeg, Kjartan, beklager ovenfor mamma, mine lærere ved Sandnes skole og alle andre som måtte føle seg støtt at jeg på det språklige området (også) har havnet i utlendighet. Jeg skriver bokmål...

Vi her i Thailand tenker ofte på Masfjorden. Vi tenker på alle gode minner, familie og venner. Vi tenker på fjell og fjord, og vi tenker på korpsmusikk og regnvær.

I den senere tid har vi også tenkt mye på menigheten der hjemme. Vi håper dere har hatt en flott bispevisitas og at dere har fått mye og god inspirasjon til alt som ligger foran. Gud velsigne dere!

I denne notis, som er så unikt skrevet for dere, håper jeg dere finner frimodighet til å legge igjen en liten kommentar. Kommenterene er utelukkende forbeholdt masfjordinger!

Thailand hilser dere alle!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kjære Kjartan!
Det med språket skal vi la liggja i dag...men vi set stor pris på at du tenkjer på oss heime i Masfjorden. Vi har hatt ein fantastisk bispevisitas til stor inspirasjon og fornying. Både pappa og eg er overvelda og full av takk til Gud, til bygdefolket og til biskop Ole. Skal fortelja meir på ein mail seinare.

Anonym sa...

Det er kjekt at du hilser folket i Masfjorden, men sidan du nevner språket så burde du ha skreve denne helsinge på nynorsk. Tips til neste gang, Kjartan.

Tore

Anonym sa...

Så vakkert det er i Masfjorden...!
Har sneket inn en hilsen fra Askøy, selv om kommentarene er forbeholdt de som bor i Masfjorden - håper det fins tilgivelse ? !
Dere er i våre tanker og bønner.

Kjartan, Eirin, Kaja og Mathea Sørheim sa...

Under de rådende omstendigheter (av masfjordinger så har bare Mamma har meldt seg på lista...) så finner jeg med nødt til å vise nåde ovenfor dere egenerklærte syndere.

Takk for meldinger!

Kjartan