mandag, november 14, 2005

Høst i Thailand


PB120005
Originally uploaded by Sørheim.
Slik ser altså høsten ut her i Thailand. Kaldt, surt, mørkt og slapsete...(he, he...).

Selv om vi møter mange utfordringer i misjonærlivet, så er der også mange privilegier med å være misjonærer i Thailand. Foruten klimaet og et utrolig meningsfylt arbeid så har vi den gode maten, det smilende folket, en flott hushjelp, en like flott gartner, osv.

Nå er vi i startfasen av vinteren, noe som betyr behagelige dagtemperaturer mellom 28 og 32 grader. Vi nyter det!

Lørdag var vi på familietur sammen med Tveten til en flott park her i nærheten. Vi koste oss med kaffe, hjemmelagde boller og rundstykker.

Slik er høsten (og vinteren...) her i Thailand.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vil bare rapportere om hvor skummelt det er at oppe på det flate taket i Hinna kirke ligger det ca en halvmeter med vann. Under dette sitter jeg og hører på lyder som minner litt om sånn det høres ut når du trekker ut proppen i badekaret. For all del: Jeg er ikke misunnelig, og vurderer ikke å bytte jobb i det hele tatt!

Anonym sa...

Det var litt uvirkelig med all skaden regnet kunne gjøre her siste døgnet, selv om vi ikke var direkte berørt av det. For oss var det bare tett og tungt regn. Da ser det en smule forlokkende ut med grønne bakker og behagelig temperatur.

Ottar sa...

I løpet av 15 min har 4 brøytebilar køyrt forbi i Nattlandsveien... Og EA søv tungt nok til at eg kan leggja han igjen...

Anonym sa...

D hørres heeerligt ud, men me har faktisk sol her i Oslo og. Men kanskje ein anelse kaldare. Der e vell sånn ca mellom 27 og 30 grader kaldere her. Men ska ikkje klaga, kunne budd i Bergen......
Nå for tida kjenne eg at eg savne dokke veldigt. Sko gjerna vert med Ørjan ner om nogen uge. E litt misunneligge kan du sei, men ska nok øveleva. Nogen må jo gå på skulen å ha masse eksamena og. Syns kanskje litt synd på meg sjøl?
E iallfall vanvittigt glae i dokke alle tri. Forhåpentligvis har me internett om mellom 2-3 dage, så då kan eg snakka me dokke øve nettet. D glede eg meg t. Stor klem fra Siril

Anonym sa...

Kva skal eg med ei hushjelp når mannen tek seg fri to timer frå jobb for å bidra i helgevasken??