søndag, august 21, 2005

Nattverd i Phibun


P8210082
Originally uploaded by Sørheim.
I dag (søndag) fikk jeg gleden av å være med å forrette nattverd i Phibun menighet. Noe av liturgien tok jeg til og med på thai!! Ikke verst om jeg skal si det selv.

Det var en flott gudstjeneste, og det var godt å endelig få muligheten til å bidra med noe her nede. Jeg og Espen kommer sikkert til å bli mye benyttet som nattverdliturger. To av menighetene her har ikke ordinerte prester, og kan (desverre) ikke selv ha nattverd.

2 kommentarer:

Sindre Worren sa...

Eg e veldig imponert over at du tar liturgien på thai... Høres veldig spennende ut. Idag var eg på min første gudstjeneste her på madagaskar. Den varte i 2,5 time, noe som er veldig lite her. Gasserne er utrolig flinke med system. Nattverden og offringen er noe alle må igjennom, og da er det skikkelig stilige system på hvilken rekke som skal gå opp osv... mer effektiv nattverdsutdeling har eg eldri vært med på!

askøybestemoren sa...

Så flott å se bilder fra gudtjenesten. Vi var også på gudstjeneste i Phibun når vi var i Thailand...
Det er noe spesielt med nattverden,- den er det samme overalt i verden,- rammene kan variere noe, men nåden og tilgivelsen er den samme alle steder..
Lykke til som liturger til deg og Espen!