torsdag, august 11, 2005

Store forskjeller


P8060021
Originally uploaded by Sørheim.
I Thailand er der store forskjeller mellom fattig og rik. Det kommer klart frem når vi ser på dette bildet. Bildet er tatt av baksiden av vårt flotte murhus og fremmsiden av vår nærmeste nabo sitt slitte pinnehus. Husene ligger så tett at vi nesten deler kjøkken, det er bare vår murvegg som skiller oss.

Det er ikke til å legge skjul på at det er noe underlig å stå inne på vårt overfylte og velutstyrte kjøkken og se rett ut på naboens bål og kjele. Forskjellen blir enorm, og kommer bokstavelig talt veldig tett innpå.

Det er likevel godt å se at de materielle ting ikke betyr alt. Selv om vi ikke kan kommunisere særlig med dem virker de både glade, hyggelige og tilfreds.

Håper at vi etter hvert kan få en god kontakt med disse flotte menneskene. Jeg er sikker på at vi har mye å lære!

5 kommentarer:

Agnar Aasland sa...

Hmmm.... Ville bare si at klarer dere ha like stor aktivitet som dette på bloggen de neste 4 årene er eg superimponert!!! Dette er kongebra måte å følge med på altså!
Kaldt, vind og tildels regn i Stavanger denne uka. 13 grader midt på dagen i dag....

Anonym sa...

Hei, hvordan går det i monsunregnet der borte? Er dere oversvømmet? Hatt det fint i Ubon? Vi gleder oss til 1.sept..

Anonym sa...

Eg har allerede begynt å gleda meg t å komma ner t dokke. Men d e jo sikkert et heilt år t. Men då blir d ekstra kjekt å treffa dokke igjen. D va veldigt kjekt å snakka me deg Eirin i går. Eller for min del va det vell mest hørring. Hb eg får snakka skikkeligt me dokke sjøl snart. Siril

bendik sa...

Jeg har vært svært lite interaktiv i sommer, men det har vært moro både å høre hvordan dere har det der. Vi hadde g12 oppsart på tirsdag, og du er allerede savnet. Ellers vil jeg bare fortelle at det er stor forskjell mellom fattig og rik også her.Jeg har glemt å levere timeliste en stund på jobben, og har blitt dødsfattig. Jeg må samle flasker for å kjøpe kneipbrød på rimi. Men jeg skal vel strengt tatt ikke klage. Satser uansett på å samle nok flasker til å besøke dere i løpet av høst/vinter. Koz og klemz

Kjartan, Eirin, Kaja og Mathea Sørheim sa...

Vil ønske deg lykke til med flaskesamlingen Bendik. Du er hjertelig velkommen!!