lørdag, september 10, 2005

Kaja nyter misjonærlivet


P9020018
Originally uploaded by Sørheim.
Vi har bare akseptert at Tvetens blogg drar i fra hva antall treff angår. Vi har lurt litt på hva dette kan skyldes. Er det det stor forskjell hva journalistisk teft angår? Er Espen og Maria rett og slett de mest populære misjonærene? Eller er det rett og slett et utslag av Tvetens "familie-tabloide" profil?

Vi i fam.Sørheim velger å tro på det siste. Vi innser at det er bilder av barna som teller, og som store deler av leserne ønsker.

Og det er jo slettest ikke dumt, for vi har jo en fantastisk datter å vise frem! Hun er bare en helt utrolig jente, ikke sant alle besteforeldre? På dette bildet sitter hun og forteller "barneforenings-dokka" noen vise ord hentet fra Ole Brumm.

Kaja benytter anledningen til å hilse særlig til bestemor i Masfjorden og ønske henne lykke til med valget. Hun sier at hun er glad i deg uansett. Ikke bare om du kommer over 12%.

Kaja vil videre ønske alle til lykke med valget, og oppfordrer alle på det sterkeste til å hindre, sitat: "de sosialistiske mørkemenn", å komme til makten.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Hei alle tre!
Utrolig kjekt å følge med i livet deres i Thailand!! Vi får begynne å planlegge et besøk etterhvert - vi må bare få bolla ut av ovnen først! Skjønner at Kaja trives godt, godt å se at dere er friske igjen også! Og - vi ser at det ikke er vanskelig å reise med barn... det ser bra ut!

Anonym sa...

Bare for å bekrefte det dere allerede har skjønt - bilder av barna gjør susen ! Kan godt skjønne at dokkar e kry av en så flott jente! Og når hun "attpåte" har sansen for Ole Brum og en barneforeningsdukke så.. Heia Kaja :)

bendik sa...

Så bra at Kaja er en såpass politisk engasjert 1-år gammel jente. Det virker også som hun tenker ganske fornuftig. På tross av det må man spørre seg: Kan nettopp det ha noen sammenheng med antall treff på siden? Jeg kan bare snakke for egen del, men jeg kjenner prestasjonsangsten melder seg bare jeg tenker på sørheim-siden.
Ellers blir det et spennende valg. Jeg regner med at dere har slengt inn en stemme eller to på forhånd. Dere kan jo t.o.m stemme uten å være påvirket av skandaleomsuste tv2-debatter. Blir det val-vake i thailand?

Anonym sa...

Fint å følge med dere ikke mist å se billdene og kommentarene. Savner jo både studentmisjonærene og deres kjærlighetsprodukt som leser ole brum i plassen for glosepugging. Ja vel kjartan nå kan det jo gå bare en vei både for brann og en ihuga tilhenger lykke til med språk kone og kaja.

farfar og svigerfar

Anonym sa...

Hei Kaja vennen! Så koseligt at du leser til dokka di! Tante synest du er blitt så stor, og fått langt hår! Nett som prinsesse gullhår. Har du hørt det eventyret?vist ikke så kan tante fortelle det til deg når jeg kommer på besøk. For det må jeg jo, vi får se om ikke jeg kan ta en tur utpå nyåret. for først må tante bli ferdig med praksisen. Eimy sender en hilsen også, hun har det bare bra. Stooor klem til Kaja fra tante bente!=)

Kjartan, Eirin, Kaja og Mathea Sørheim sa...

Tusen takk til alle dere som stiller opp i denne høyst vennskapelige og uskyldige konkurransen mellom meg og Espen. Stikker ikke akkurat dypt, men prestisje er viktig!

Men, ikke minst, setter utrolig stor pris på å høre fra dere alle sammen! Det betyr mye her i den fjærne østen.

Ha en flott dag!

Kjartan

Maria og Espen Tveten sa...

Reality selger. Om prinsippene dine er aldri så sterke, Kjartan...
Jeg er for å fjerne de dumme tellerne, jeg. Men i morgen går vi for 12%!!Vi har ihvertfall gjort vårt!

Maria

Anonym sa...

Så kjekt at du les til dokka di Kaja. På onsdag skal vi ha barneforening og då må vi visa biletet av dokkene våre. No ventar vi på eit bilete av di og Henrik si dokke saman. Ikkje verst med to barneforeningsdokker i Thailand!
Kjekt at de tenkjer på valet i Thailand også! Bestemor er kjempespent i kveld...

Anonym sa...

Det e godt å se at Kaja e lige seg ennå. Hu lige fortsatt Ole Brumm å dokkå si. E så redde for at hu ska bli heilt forandra t neste gong eg får se na. Forhåpentligvis blir det kanskje neste sommer, det e iallfall det eg seie t alle folk, så eg hb dokke holde av sommaren t meg å Ørjan!?! Eirin: gratulerer med seieren i helga. Kjartan: kondolerer. Klem fra Siril

Anonym sa...

Ser at eg har begynt å bli litt påvirka av dialekta her borte i øst (eg og bur jo i øst, men ikkje i østen). Men eg ska prøva å skjerpa meg. Det må dokke og gjørr. Å pass på Eirin at Kaja får den fina rogalandsdialekta. Ikkje la de der Bergenserane, å de halle Bergenserane (Kjartan) påvirka Kaja t snakke deiras dialekt. Siril (ennå ein gong)Ps. Hjørr alt for at besøkstallet dokkas ska gå opp

Anonym sa...

Tusen takk for dei fine bileta til barneforeninga, strålande born og flotte dokker! Pappa/bestefar hadde laga serie av bileta på bloggen og viste dei for barneforeningsborna - kjekt !

Anonym sa...

Hei!!

Så kjekt å lese og sjå korleis det går med deko! Trur kanskje naboane på pc-salen stusser litt over mitt store engasjement framfor skjermen... Gratulerer så mykje med overstått til Kaja!! Herlige bilder! Så må de ha lykke til vidare alle sammen med Ole Brum lesing, Språkkurs, bloggtreff og alt anna. Føl spent med, og tenker på deko! Store klemmar frå Ingebjørg