fredag, april 28, 2006

Heftige gloser


Subin, prost og språklærer!
Originally uploaded by Sørheim.
For tiden har vi en celeber gjesteforeleser på språkskolen. Prost Aacaan Subin har gjort sin entre for å trene opp vårt bibelske vokabular.

I tre uker til ende skal vi pugge frem og tilbake på gloser og fraser fra det thaikristne språk.

La det være klart at vi her ikke snakker om enkle gloser. Vi øves opp i ord og "fraser" som til og med den vanlige thai kan ha sine kamper med.

Uansett er det flott å endelig begynne å forstå disse ordene som er så viktige for oss, både i liv og lære...

En fin "bivirkning" er at vi blir bedre kjent med vår flotte prost Subin. Dessuten er det meget spennende at våre to gode buddhistiske lærere får et ennå større innblikk i vår tro.

De er begge meget spørrende og positive til det de hører. Vær gjerne med og be for dem!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Be for dem som i å be for dem for at de skal bli kristne?

Anonym sa...

Eg ska ver me å be for de og dokkas arbeid. Virke veldig spennande, så eg ser vanvittig fram t å komma ner t dokke å få se det på nært hold. Det e inspireranne å lesa bloggen dokkas. Vett ikkje om eg har skreve det før, så då tenkte eg at eg måtte skriva det nå. Som sagt så glede eg meg t å komma ner t dokke, må bare bli ferdigge me skulen å alle eksamener og forhåpentligvis få ein jobb fysst. Dokke kan godt bli me å be om at alt ordne seg. Eg hb å trur det går bra, men alltid godt at folk ber. e veldigt glade i dokke alle tri. Forresten; e der noge spesielt me ska ta me ner? Å Viking lede 1-0 mot Start nå. Endelig, ikkje akkurat mange mål fram t nå.

Mange klemmer fra Siril

Anonym sa...

Søren, sko aldri skreve det sista, nå blei d 1-1.

Anonym sa...

Eg har STOR helsing til dykk frå alle som var på basar på Kvingo i går. Fullsett Granneheim, god stemning og vel 25 000 kr til Thailand. Vi har fått opplyst at Masfjorden har samla inn 46 400 kr frå de reiste og fram til april. No har det vore to basarar og vi har kome opp i 37 000 kr. Det er bra. for bygder med tilsaman 630 innbyggjarar. Elles så kom det ønskje på basaren i går om besøk frå Thaiand. Skulen har nett hatt Irske(?)elevar, i går vart det nemnt at dei neste elevane måtte koma frå Thailand... Det var nok litt impulsivt, men spanande likevel.

Kjartan, Eirin, Kaja og Mathea Sørheim sa...

Kjære Siril: Hvorfor har du ikke med den siste scoringen? Det ble tap, ble det ikke?

Kjære Mamma: Du må hilse så mye til disse fantastiske basar menneskene. Vi er mektig imponert og meget takknemlig!

Kjære anonym: Vi er misjonærer i Thailand fordi vi så sterkt brenner for at alle mennesker skal få høre evangeliet om Jesus. Det er helt opp til den enkelte å ta stilling til det vi forteller, men for oss er det helt naturlig at vi legger dem frem for Gud i bønn.

Anonym sa...

D tenkte eg at du konne finna ud sjøl :-) Trenge ikkje fortella deg alt, gidde ikkje fortella deg når det ikkje går så bra. Men.... gratulerer med søndagen.

Siril