søndag, mai 28, 2006

Debutant Kjartan

I dag var dagen da Kjartan endelig skulle benytte sitt thaibibelske vokabular til allmen oppbyggelse. Med det som kanskje er tidenes kortaste tale, vi snakker om snaue 10 min, er ennå et skritt tatt i den gode retning.

Alle som i dag var tilstede i Khok Noy menighet fikk på ny erfare at vi forstår Guds Ord stykkevis og delt. I dag i en litt annen og mere konkret betydning... Heldigvis var ikke Kjartans tale dagens hovedtale, den ble trygt ivaretatt av prost Subin. Uansett var det flott å kjenne seg i stand til å formidle Guds Ord også i Thailand. Det er dette Ordet vi lever for og av.

Det er alltid flott å være på gudstjeneste i Khok Noy. I dag var det spesielt flott fordi nesten 50% av menigheten bestod av ungdommer. Dette er desverre ikke hverdagskost her i Nordøst-Thailand. Flott lovsang med dyktige musikere hadde vi også.

I ettermiddag har vi hatt et svært hyggelig hageslabersas her hjemme hos oss. Marit og Satad med sitt fulle hus var våre gode gjester. På bilde ser dere Kaja som koser seg sammen med (fra venstre) Øn, Hanna Olise, Bok og Ingeborg Anna.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Eg er imponert!

Anonym sa...

Det e Hildur og. For meg e det enn selvfølglihet> sigmund

Maria og Espen Tveten sa...

Kjartan - du er min helt og forbilde!

Espen

Kjartan, Eirin, Kaja og Mathea Sørheim sa...

Til alle beundrere vil jeg bare opplyse at jeg nettopp har jogget 1 mil!

Skryt gjerne av dette også.

Hilsen Kjartan, en mann med større mot enn ferdighet.

Anonym sa...

Gratulerer Kjartan!
Imponerende,- med preiken altså.For en uinnvidd så ser det ut som en større bragd å preike på thai enn å jogge i varmen...
Vi bergensere på Askøy sier i tilegg: HEIA BRANN !!! (2-0 Lyn)
Det må vel være en god opptur det og!:-)

Anonym sa...

Hei hei broderen!
Gratulerer med seieren. Brann vant 2-0 mot lyn... Hva kan jeg si.... vi e saa god at det gaar nesten isje ann!!!
Avogtil kan det vere en fordel at preken bare varer i 10 min.... og at du har jogget saa langt... jeg er imponert.!!!
vet du hva Kaja. yante bente og rune har faat to kaniner. Den ene heter Dumle og den andre heter Kiara! Lindsey passer godt paa de...Hun sleiker kaninene paa snuten... tror hun koser seg. Stoor klem til dere alle fra tente bente og rune og lindsey.

Anonym sa...

Du imponere meg og Kjartan. Tenkte eg sko skriva noge merr, men her e der heilt tomt. Kom hjem fra turnè i går kveld, så eg e ganske så trøtt.
Klem fra Siril

Maria og Espen Tveten sa...

Ja dette er en bragd det står respekt av! Gratulerer så masse. Kjekt å se bilder fra Kok Noi også. Vi snakkes snart, vi!

Maria