torsdag, mai 04, 2006

Så e' de på'an igjen...

Her i Thailand går det slag i slag. Ikke før stillheten har senket seg i Sørheim residensen så er det ut på tokt igjen.

I morgen retter vi snuten mot Pattaya og den årlige konferansen i LMT. LMT er en samleorganisasjon for de lutherske misjonsorganisasjonene som driver arbeid i Thailand. Her finner vi både nordmenn, finner, japanere, singaporanesere (evt singaporianere, har ikke peiling...) og australiere.

I dette fora møter vi nye språklige utfordringer, her er det engelsk som gjelder. Vet ikke hva vi skal foretrekke, engelsk eller thai, men det er bare å hive seg ut i det.

Søndag har Phibun-banden ansvaret for gudstjeneste. Håper og tror at dette blir en flott stund. Skulle språket forsvinne kan vi jo håpe på et aldri så lite pinseunder.

På bildet ser dere mor og barn som nyter en sjelden, men akk så koselig hverdag.

Hva hverdag angår er det godt å se at denne er å finne i den evige stad, Bergen. Brann vinner så det runger i østen. Hverdagen er atter kommet til Bergen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

vil bare nytte anledingen til å ønske dere en god tur til Pattaya, ikke så lite forsmedelig med Brann og deres fotballmessige fremgang, men,men Viking e best! De e iallefall fra Vest. Lykke te med Gudstjenesten uten "den nystemte"
mormor og morfar
hilser

Anonym sa...

Jeg tok min nystemte sitar i hende..... Ja saa ligger Brann paa toppen av tabellen. Helt konge. Vi e Brann, bergens stolthet... SK Brann bergens stolthet. Og her paa seim spirer og gror det og h;nsehuset er nesten paa plass. I g[r var det 22 grader i skyggen. Deiligt. Og saa koseligt det ser ut paa bilde...Sender Kaja en stor klem, og en klem til deg Eirin og til deg Kjartan. Og god tur til Pattaya. Stor klem fra Tante Bente, Rune og Lindsey!!!!

Anonym sa...

- ja det e påan igjen her også. Eg er reiseklar og skal til Oslo i dag. Fekk utruleg nok litt god tid og kosar meg med bloggen ei stille morgonstund. Skulle gjerne høyrt songen og musikken frå stova i Phibun, men må nøya meg med fantastisk fuglesong i ein stadig grønare hage. Våren har ekspolodert dei siste dagane-herleg!

Anonym sa...

D e vell på ein måde på ann igjen her og. På ann igjen me eksamener. Hadde min fysste i går, så nå e der bare 4 igjen. Men då e eg i tilegg ferdigge me heile utdannelsen, forhåpentligvis... Der e bare heilt fantastisk ude for tida, va 25 grader her i går. Heilt fantastisk. D e koseligt å se bilder av dokke alle tri. Glede meg t å komma ner å synga samen me dokke.
Klem fra Siril