mandag, oktober 16, 2006

Bloggrevolusjon



Med dette vil vi avduke "Misjonsvideo" på Sørheims bloggen! Etter et vellykket prøveslipp i gårsdagens post anser vi dette for å være redaksjonens største fremskritt noensinne!

Vi vil nå være i stand til å fore våre kjære lesere med "live" video, og vi håper etterhvert å kunne gi dere stemningsbiter fra både kirke- og familieliv.

Fortsatt vil vanlige bilder være vårt hyppigste illustrasjonsverktøy, men nye "Misjonsvideoer" vil altså dukke opp med jevne mellomrom.

I dagens videosnutt kan dere le av/beundre Kjartans leseferdigheter i thai. Opptaket er gjort i dag under en av de daglige privattimer. Damen i gult er vår gode lærer og venn Tik.

Skriv gjerne et hyllingsrop på kommentarplass! Dere kan hylle både fremadstormende språkferdigheter og høyst uventede teknologiske fremskritt!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Strålende innsats Kjartan! Verken mer eller mindre. Men det ser desverre ut til at du slipper unna Nystemten

Kjartan, Eirin, Kaja og Mathea Sørheim sa...

Vi vinner serien Petter! Perfekt regi å smelle til med gull i siste serierunde.

Nå kan du dessuten se frem til en fantastisk video-fremføring av "Nystemten" på thai!

Kjartan

Maria og Espen Tveten sa...

Vi hyller Kjartan, bloggenes konge.
For ham vil vi (nesten) bøye kne.

Du er for alltid min pc-konge.

Ellers synes jeg du hadde noen stygge tonefeil da du leste for læreren.

Espen

Superfancy. Intet mindre.

Maria

Agnar Aasland sa...

Utrolig imponerende!!!
Videoen alstå...

Anonym sa...

Ja det blir en thriller om hvem som tar seriegullet..... synd at ham kam ikke klarte å få flere mål... de hadde gode muligheter.
Ellers må jeg si at du er flink å lese... skjønte ikke bæret...

Stor klem

Anonym sa...

Må sei at dokke alltid imponere meg. Både teknologisk og ved å snakka Thai. Denne gongen va det deg Kjartan. Når får me hørra Eirin eller Kaja? Eg kjente igjen nogen ord, men huske ikkje ka de betydde. Men det mesta hørres ud som bla, bla, bla. Kanskje det e sånn for nogen av elevane når eg snakke skikkelig dialekt. Kan se det i auene dires. Ser bare "hva sa hun nå?". Nå må eg legga meg. Ska forhåpentligvis stå opp tiligt i mårå for å gå på jobb. Har vert syk i dag.

Mange klemmer fra Siril

Anonym sa...

Må bare bøye meg i støvet jeg også, for det tekniske - og ikke uventet - for den språklige fremføringen. Det hørtes perfekt ut, spør du meg.

Anonym sa...

Så vanvittig kult å kunne se video også nå!! Denne bloggen tar jo bare helt av:-) Og jeg ble veldig imponert av Thai-en din, Kjartan! Jeg tar hatten av og bøyer meg i støvet!! Klemmer fra Vold

Kjartan, Eirin, Kaja og Mathea Sørheim sa...

Takker for responsen!

Vi vil også hylle deg, Vold, for vel overstått 30-års dag! Gleder oss stort til å treffe deg igjen! Du er savnet.

Anonym sa...

Du viser en fantastisk musikalitet her, Kjartan:)!!! Lenge leve thai! Minner om barndommens forsøk på kinesisk: tompængpung +++

Ottar sa...

Helt utrolig begge deler!! Så utrolig bra det hørtes ut - aner jo ikke om det var riktig jeg altså, men det hørtes veldig riktig ut!!Og alle mine 13 gutter i 1a er sikre på gull de også.

Anonym sa...

Imponerende! Meeeget imponerende! :)

Anonym sa...

HEI FAM.SØRHEIM ; )

utrolig artig med videoklipp..dere er litt før ute med teknologien,men her på bildøy er dessverre ikke datan utstyrt med høytaler,så jeg så at du bukka å snakka kjartan,men hørte ikke noe..tipper dere er knallgoe på thaien nå ; ))
ber for dere og tenker masse på dere !!take care,hils seephan ; )klemmer Anne Gunnerød ; )

Anonym sa...

Bra, kjartan!Kjende att stemma di sjølv om eg ikkje forstod det minste! Kjempekjekt å få sjå!! Gler meg til fortsettelsen!
Petter og eg er akkurat heimkomne frå haustferie i Roma!! Har hatt det utruleg fint!

Rabenorolahy sa...

FANTASTISK!!!!!!

FAMILIEN ASKJER sa...

Hei

Kjempemorsomt å se video!
- At det tok 35 minutter å se filmsnutten kan vel ikke ha noe å gjøre med at vi befinner oss i det vakreste landet i verden, Kamerun?

JE

Anonym sa...

Ja, dette var litt av et lovsangsoppbud! Og vel fortjent - du har sannelig utviklet dine teknologiske evner og interesser fra ungdommens enkle tilværelse med fjernkontrollen på sofaen foran TV-en. Flott at det i stadig større grad er jeg som kan lære av deg - skjønt thai-kunnskapen tror jeg ikke jeg en gang skal prøve å ta etter.... - Veldig kjekt å se Kaja i aktivitet!