onsdag, februar 15, 2006

"Skoledans"


"Dansende" misjonærer
Originally uploaded by Sørheim.
For undertegnede har fenomenet "skoledans" utelukkende vært forbundet med negative opplevelser, erfaringer og følelser.

Jeg, Kjartan, kan ikke danse, vil ikke danse og bør ikke danse.

Dette blinkskuddet av et bilde er hentet fra den svært varierte kulturundervisningen vi gjennomgår. Vi har før nevnt rottejakt, nå er det thaidans som er i vinden.

Maken til nedtur. Mitt gryende jaktinstinkt og min gryende "macho" følelse fikk et magaplask...

Heldigvis er jeg den heldige fotograf av bildet, og jeg overlater den totale ydmkelse til min gode venn Espen. Hva har dere å si til stilen?

Redaksjonen benytter anledningen til å takke Agnar, Johanna, Martin, Trond og Hanne Therese så mye for noen fantastiske dager. De er i skrivende stund på vei hjem til Norge.

Dere har vært, og er, en sann velsignelse for oss og for kirken i Thailand!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vet ikke om det ligner på svanens død eller rottedans, men det var jo noen grasiøse bevegelser, Espen. Har du ikke hørt om selvutløser Kjartan. Dere skulle jo hatt med Kaja. Hadde nok vært i sitt ess hun med pappa som aktiv deltager, Mormor og morfar hilser,

Agnar Aasland sa...

Takk i lige måde. Og vi er vel framme i Stavanger. Trøtte og fornøyde!

Anonym sa...

Så dansegleden og evnen t Kaja har ikkje komt fra deg Kjartan? Det va ei bomba. Dans e skikkelig hett i Norge og for tida, så det e godt at dokke fylle me. Eg fekk jo i oppgave av Eirin før dokke reiste å oppdatera henna på ka som skjer ik Norge. Men eg har ikkje vert så flink t nå, men ska prøva å bli flinkere.
Må og bare tilføra at der ikkje har vert så møje snø i Oslo i februar siden 1960 som der e nå. Derfor ska det bli herligt med ei uka hjemma nå. Reise hjem i mårå. Så kanskje eg får snakt me dokke i telefonen i løpet av uka. Glae i dokke.
Klem fra Siril

Anonym sa...

Om "macho"-følelsen har fått seg en trøkk, så er det vel alltids et eller annet å skru sammen eller pusse opp i Thailand også, er det ikke det? Eller en bil å mekke på...

Vi gutta synes jo det er så givende og kjekt ;-D

Anonym sa...

Takk for sist, det var utruleg kjekt å vere sammen med dikka så lenge!
Og lykke til med dansen du også KJartan..

Anonym sa...

Ikke så mange som har kommentert stilen til Espen, men den taler kanskje for seg selv.

Ville bare gjøre oppmerksom på / minne om at Espen nylig har lagt ut et lite flatterende bilde på sin blogg, der jeg må si du ikke framstår særlig mer macho enn det Espen gjør her...

Apropos macho, nå sitter jeg å ser Bobbysocks opptre med pauseunderholdning i den islandske finalen i melodi grand prix. Stort!