tirsdag, august 22, 2006

Gift i 8 år!

På dette bildet ser dere to personer, verdens nydeligste kvinne og verdens heldigste mann. At dette er den nydeligste kvinnen som er å oppdrive er selvforklarende. Mannens heldige skjebne må vi derimot spore opp 8 år tilbake i tid.

Årsaken ligger nemlig i en hendelse som fant sted 22.august 1998. Da gav Eirin (den nydelige kvinnen) sitt ja til meg (Kjartan, den heldige mannen) i Gand kirke i Sandnes.

I dag, på var 8-års bryllupsdag, har jeg lyst å fortelle hele den blogglesende verden at dette "ja" er den største velsignelse jeg noen gang har fått. Det danner også utgangspunktet for vår felles store velsignelse, Kaja.

Eirin er ei fantastisk kone som kler en rekke postitive og beskrivende adjektiver. La meg gi noen eksempler: Klok, morsom, grunnfestet, begavet, vakker, dyp og omsorgsfull.

Tusen takk for 8 flotte år sammen. Gleder meg til å dele resten av livet med deg!

22 kommentarer:

Anonym sa...

Takk Kjartan!

Vil påstå at eg åg har vært heldige. Du e knallbra. Det eg ellers har lyst å sei te deg står i ett håndlagd kort. Du får lesa der...

Anonym sa...

Gratulerer så mye!! Dere er et flott og godt par!!

Anonym sa...

Kjære begge to!
Gratulerer med dagen!!! Tiden går jammen fort! Glad for å ha dere som venner, dere ruler fortsatt!! Beste ønsker og klemmer fra folover Vold.

Anonym sa...

Gratulerer så mye!

Gla i dere Dere begge!!!!!

Stoor klem fra bente!!!!!!!

rune sender oså sine gratulasjoner.

Anonym sa...

he he Skulle stå seimsbanden

Ottar sa...

De agller fa he Bestreprr* ----*-n gratulasjoner fr*+ ere e+- junior og senior Midtrød som spiller firhendig npbå frtastaturet. c cMar+ia hils=e-’rj76t cd ogsågf b v¤

Anonym sa...

Gratulerer!!! Det er ganske imponerande med 8 år syns eg. Fortsatt like unge og freshe, bare litt klokere. Eg syns dåkke har vært heldige begge to, og bryllupsdagen for 8 år sidan var fantastisk!!!

Klem fra forlover Foldøy

Anonym sa...

Gratulere med 8 år som gift!!
Sette stor pris på dåke begge!

Anonym sa...

Mamma og svigermor i Masfjorden gratulerer! Det var ein flott dag for åtte år sidan, vil seint gløyma vigslingsgudsteneset i Gand kyrkje, stålande brudepar og fantastisk musikk! Eg kjenner også stor takk for at de har det fint saman, noko vi fekk vi stadfesta på nytt dei tre vekene vi nett har hatt i lag.

Anonym sa...

Gratulere så masse! Eg er då ein av dei heldige som har fått komme inn i livet dikka etter bryllupet - bedre seint enn aldri!
Ha ein kanondag!
Klem, Johanna

Anonym sa...

hei,gratulere så mye med bryllupsdagen..håper dere får mange fine år til sammen i thailand,og siden i noregs land ; )
fortsett og ta godt vare på hverandre,håper alt er bra i hoay pay...?hils så mye til seephan ; )
klem Anne Gunnerød ; )

Anonym sa...

Gratulerer med dagen begge to - stolt av dere - har tenkt på dere mye av dagen. Hilsen mor og svigermor. Måtte til på bloggen - Sigmund er reist på tur med tidligere kolleger.

Anonym sa...

Ja, tenk åtte år sidan det flotte bryllaupet.Gratulerer så mykje med dagen!!Håpar de framleis får mange gode år saman!!

Anonym sa...

Ja, tenk åtte år sidan det flotte bryllaupet.Gratulerer så mykje med dagen!!Håpar de framleis får mange gode år saman!!

Maria og Espen Tveten sa...

Gratulerer fra meg som sitter paa nabopulten. Uten denne ekteskapsinngaaelsen, ville ikke thailandsoppholdet vaart hvert det samme.

Espen.

Maria og Espen Tveten sa...

Gratulerer for hun som egentlig sitter paa nabopulten ogsaa!!! Jeg er, i likhet med Johanna, av de uheldige som kom for sent til bryllupet. Er likevel heldig som fikk komme senere...Tok du 'an??!
Kan forresten godt se videoen en gang!

Maria

Anonym sa...

Ja - vi snakka faktisk om det ved frokostbordet i dag - før eg såg bloggen altså - at det var bryllaupsdagen dykkar i går. Gratulerer så mykje og lukke til vidare med livet i lag - med studier og alt det andre!

Anonym sa...

som vanlig litt seint ute, men for en som ikke hadde peiling på når den gledelige begivenhet hadde funnet sted, synes jeg ikke 8år og to dager er så veldig seint allikevel. Gratulerer gode venner. Fordi dere digger hverandre er det så lett å digge dere.
Beste hilsen fra Petter i Oslo

Anonym sa...

Hei.

Gratulerer med 8 år! Det er jo fantastisk! Alltid en glede å lese det du skriver og se bilder av dere.

Husker godt bryllupet. For ikke å snakke om kjøreturene til Mjølkeråen hvor du så mere bakover enn fremover!

Vi er i produksjonsfasen for tiden og venter på det store smellet sånn ca 5. oktober. Håper det ikke skjer neste helg da vi er i Sverige i Gunnars bryllup.

HA en fortsatt god dag Kjartan. Hils din utkårede heldiggris av en kone.

Hilsen Harald

Kari og Knut Fr. Sørheim sa...

Bortreist på dagen, er det noe som heter. Ikke den dagen, men denne dagen - derfor en litt sein gratulasjonshilsen fra den som på den store dagen - den gangen - hadde den store gleden av å be dere om de fire ja som skulle til for at dagen skulle bli til - foreløpig - 365x8+3 dager (+ et par skuddårsdager?)! Angrer slett ikke på at jeg bidro til at dere ga hverandre de to ja hver! Gleder meg stadig over at dere har hverandre!
Hilsen pappa, svigerfar og (vigsels)prest

Rabenorolahy sa...

GRATULERA!

klem frå turid å dai

Kjartan, Eirin, Kaja og Mathea Sørheim sa...

Tusen takk for god oppmerksomhet å fine kommentarer. Setter stor pris på dere alle!!

Eirin