mandag, februar 27, 2006

Kjolen er i boks!

Så var tiden moden for at også den lavkirkelige Kjartan måtte ikle seg våre presters høythengende kjole.

For dere som har fulgt oss en stund, så viser ansvarlig redaktør til tidligere post, "Prester på shopping". Der ble dere lovet at resultatet skulle forelegges så snart det forelå. Dette akter jeg selvfølgelig å følge opp, og her har dere resultatet! Riktignok stiller jeg opp iført Espens stola, men min egen er slående lik...

I dag tidlig kunne Espen meddele at han hadde mottatt en pakkeseddel i posten. Mistanken var stor for at dette kunne vise seg å være våre ventede "presteplagg". På ny grepet av den tidligere omtalte, og høyst uforklarlige iver, brukte vi lunchen til å avlegge postkontoret en visitt.

Vel tilbake fikk de to prester bekreftet sin mistanke. Vårt nye arbeidsantrekk var ankommet! I løpet av 5 min var vi korrekt antrukket i nye skjorter, kjoler og stolaer. Deretter gikk turen rett opp til våre to lærere for å få våre komplimenter.

Både lærere og koner kunne bekrefte det vi selv så sterkt opplevde. Dette kledde vi virkelig godt! Nå overlater vi resten av omtalene til våre kresne lesere, og mamma især...

3 kommentarer:

Anonym sa...

To staslige karer med to flotte jenter ved sin side. Tenker at dere hadde en fin tur til Surin og at Satad var i sitt ess i sine hjemmlige trakter. ser han for meg smilende med et "talende ansikt". dere må hilse til han. Det var en blid jente med fin Caps, fikk hun grønn is montro? Akkurat nå laver det ned med snø og det har vel kommet ca 30 cm. på bare noen timer.
Ha det bra tenker på dere alle hver dag.
hildur og sigmund

Anonym sa...

Ikkje så verst dette Kjartan! Gratulerer! De ser stilige ut, og eg trur at til og med ein lågkyrkjeleg son kan få kjenna nytten av eit plagg som dette.
Vi møtte forresten Mildred og Tore i Åsane i dag. Det var godt og kjekt å møta dei. Vi kom tilbake frå Seim i kveld og ringjer ein av dei første dagane.

Anonym sa...

Nei, nei, nei...det der likte ikkje eg!!!Gi meg ein god grunn til å gå med prestekjole:-)

Helsing ei verkeleg lavkyrkjeleg